ANKIETA DOTYCZĄCA FUNKCJONOWANIA URZĘDÓW / COVID 19
Ostatnie miesiące przyniosły szczególne warunki formalno-prawne, w jakich przyszło nam pracować. Ważnym zadaniem, przed jakim obecnie jesteśmy, jest rozeznanie stanu funkcjonowania organów administracji architektoniczno-budowlanej oraz instytucji powiązanych z wykonywaniem zawodu architekta, szczególnie w okresie przywracania oraz usprawniania procedur administracyjnych.
W tym celu, Komisja Warunków Wykonywania Zawodu oraz Komisja Prawa Inwestycyjnego, działające przy Krajowej Radzie IARP opracowały ankietę, która została umieszczona w systemie członkowskim Izby Architektów RP.
W celu udzielenia odpowiedzi na pytania ankiety, należy wejść na stronę internetową IARP
➡ http://www.izbaarchitektow.pl ⬅
zalogować, tak jak to robimy w celu pobrania zaświadczenia o członkostwie, i wypełnić ankietę w zakładce „Ankieta KWWZ 2020”
Celem ankiety jest uzyskanie usystematyzowanych informacji dotyczących obecnego stanu funkcjonowania organów administracji architektoniczno-budowlanej w urzędach miast, starostw a także innych instytucji związanych z wykonywaniem naszego zawodu, takich jak Urząd Ochrony Zabytków, Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska, Wody Polskie, Inspektoraty Nadzoru Budowlanego, itp.
Prosimy architektów, członków Izby Architektów RP o przyłączenie się do tego działania.
Ankiety pomogą zorientować się co do zakresu i rodzaju trudności związanych z wykonywaniem zawodu architekta oraz przyczynią się do wspólnego poszukiwania pozytywnych rozwiązań.
Prosimy również o Wasze sugestie dotyczące możliwości usprawnienia procedur administracyjnych. Szczególnie interesujące są pozytywne przykłady współpracy architektów z administracją państwową.
Wnioski z ankiet posłużą także do dalszych analiz legislacyjnych.